göteborg

Igår var jag i en riktig storstad (jag som tycker Skövde är jättestort sen jag flyttade till Berg) det var lite smått läskigt. men åh så roligt. Började med att jag inte råkade gå på min skolkörning (dvs häst och vagn-lektion) och tog tåget till Göteborg där jag möttes upp av en hel folksamling. Denna bestod då självklart av Ellinor och så Beata, Karin, Frida och Annelie?!?! Amelie?!?!? eller något (jag och namn alltså :<) Sen mötte vi upp min pappa så jag kunde kamma hem lite pengar, för att sedan röra oss mot Liseberg!

Sen satt vi där på marken och åt pannkakor och hade det mysigt och pratade om livet (och Ellis och Frida köpte sockervadd och var coola och galna) (jag är duktig kvinna och respekterar min mage). Ja sedan började Håkan och det var väldigt trevligt, lite tråkig låtlista dock, men annars väldigt bra. Jag förstörde mina knän lite med hjälp av en kombination av dåliga knäskor och lite för mycket dans, men det var det värt!

Sedan så ja träffade vi Tilda där (fast det var iofs innan han började spela) och det slutade med att vi tre drog till Björn och var där i typ... en timma, sen var vi tvungna att gå för annars skulle vi ju missa vårat tåg hem, oerhört skojigt. Jag stod och spelade pingis ett bra tag (tog upp min gamla talang självklart, har inte spelat på flera år, men ÅH vad jag var bra ehhehe), sen blev det djupa samtal med Malin om bröd och även lite sång och sådant där fint som aldrig är helt fel.

Så ja vi gick till spårvagnen, åkte spårvagn, kom in till centralen, kom på ett tåg som var proppfullt och asjobbigt och ja halvsov hela vägen till Skövde. Läste även lite och pratade om bra musik och dålig musik och konserter vi skulle kunna gråta på. Och om hur man börjar Guns of Brixton live, och hur bra Clash är. (Eller ja det var väl mest jag som sa det)

Väl framme i Skövde följde vi Tilda typ ja en bit mot hennes syster (och aj aj aj aj mina knän), och då fortsatte våra fina samtal om ja, småstäder och allt sådant där roligt som normala människor pratar om. Och sedan vände jag och snor hem, och det slutade med att jag somnade vid ja 4 eller något liknande, inte sådär jätteok, men jag överlevde!

Helt klart värd dag, japp.

Kommentarer
Postat av: Malin

hahaha jag ba "sång!?" men nu kom jag på att vi sjöng ju :>

2008-09-27 @ 16:52:59
URL: http://lockhart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0