morning light

IDA MARIA

Idag gjorde jag det bästa jag gjort på så sjukt länge och som gjorde mig så sjukt glad och har gett mig rysningar hela dagen. Jag köpte Ida Marias skiva "Fortress round my heart" som jag för övrigt är jävligt nöjd med. Störst överraskning var väl den relativt nya låten morning light som jag tror är den bästa på hela skivan. Det enda som gör mig lite besviken är att det är en annan version av Forgive me, som tyvärr är sämre. Eller sämre kanske jag inte kan säga, men den låter ju inte som den brukar göra, och då är det ju självklart fel!

See me through är ytterligare än ganska ny låt som är sjukt bra, lite speciell men fortfarande bra. Men här kommer en fin liten lista över vad skivan bjuder på!

Alkohol nämns (både direkt och indirekt) i 5/10 låtar
Cigg nämns i 3/10 låtar
Gud nämns i 4/10 låtar
Bästa låten: Morning light
Sämsta låten: Keep me warm (även fast den är jävligt bra. Fast bara om man räknar alla andra låtar som de är gjorda som bäst, om man räknar hur de låter på skivan är nog Queen of the world sämst, tyvärr)
Bästa texten: Keep me warm, ironiskt nog :D

Men however så är skivan jävligt värd att köpa, så... gå och gör det! :D
Den får 4/5 toasters...... kanonkul! Nämen ok, 5/5, på riktigt.
Detta är den näst bästa skivan jag köpt, efter Sandinista!
Eller ok kanske delad andraplats med From here to eternity.

Nu ska jag fortsätta lyssna på morning light på repeat och dansa lite.
Tjingeling!

/Sally

Kommentarer
Postat av: En pedofil

åååå vad du var snygg dåe ahhhh schnygg dregglar typ! du häng med mig till liseberg imorn, du kan få en..klubba heheheheheheh!

2008-07-17 @ 13:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0